Afscheid

9 december 2019 - Bintang, Gambia

Helaas is er nu echt een einde gekomen aan onze werkperiode in het hospitaal..
Afgelopen zaterdag hebben we afscheid genomen van de patiënten en het personeel. Het valt niet mee om het los te laten. Er is nog zoveel wat we hadden willen doen.
Vrijdag op zaterdag nacht hebben we Ineke en Marien opgehaald van de luchthaven. Ze waren 24 uur later dan gepland maar het weerzien was heerlijk. Na een paar uurtjes slapen hebben we ze meteen maar meegenomen naar het ziekenhuis, zodat ze kunnen zien waar wij de afgelopen weken gewerkt hebben. Alle vaste patiënten kwamen nog even langs en Max (de patiënt met de schouderwond) had voor ons allebei een kokosnoot bij zich als afscheidscadeau. We hebben voor een nieuwe patiënt met een vreselijke beenwond een antibiotica kuur gekocht en de andere jongen met de beenwond hebben we nog een extra tas met eten en vitamine pillen gegeven. Nu maar hopen dat de wondbehandeling voor hen door kan gaan. We hebben geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen hoe ze deze wonden moesten verzorgen maar ja of dat gebeurt weet je natuurlijk nooit.

Zaterdag avond hebben we een klein feestje gehouden met elkaar omdat we hoorden dat Marien inmiddels zijn diploma voor verpleegkundige gehaald heeft. Wat een goed nieuws!
Vanmorgen hebben we afscheid genomen van de andere vrijwilligers en van Alagie en Petra (de organisators) en zijn we met zn 4en naar Bintang vertrokken. Dit is een kleine plaats in het binnenland van Gambia. Hier hopen we 5 dagen te blijven. Vrijdag hopen we voor een weekje naar de kust te gaan om daar de laatste vakantiedagen door te brengen.
We zullen nu niet zoveel meer te vertellen hebben dus dit zal de laatste blog zijn van deze reis.
Allemaal bedankt voor het meeleven in de afgelopen weken!

1. Oma lindhout:
    9 december 2019
    Nog fijne dagen met elkaar...de groetjes voor alle vier
  2. Annelies:
    9 december 2019
    Heb genoten van jullie reisverslag ! Nu genieten van jullie welverdiende rust , hele fijne dagen met elkaar en groetjes aan allemaal !
  3. Marianne:
    9 december 2019
    Fijne vakantie met elkaar!!
  4. Johanneke:
    10 december 2019
    Dank voor het delen van al jullie mooie en ontroerende verhalen/foto’s en jullie gedicht!
    Fijne vakantie met elkaar! Liefs
  5. Corine Teunissen:
    11 december 2019
    Nog een fijne tijd, en een voorspoedige terugreis! Tot ziens!😘
  6. Paula van Roon:
    11 december 2019
    Bedankt voor jullie verhalen , en geniet nog van jullie vakantie veel plezier met elkaar. 😍